Skip to main content

Klantverhaal Digital Survival Company

Klantverhaal Digital Survival Company

Aan het woord: Digital Survival Company, al meer dan twee jaar vaste klant van YoungOrange. En eigenlijk spreken we liever van een mooi partnership in plaats van ‘klant’. Jessy Ninkeula, HR Manager bij Digital Survival Company, vertelt over de mooie samenwerking en wat YoungOrange voor hen betekent.  

De ‘survivor mentality’

Digital Survival Company begeleidt organisaties in cloud native technologie en data gedreven oplossingen. In dit uitdagende digitale tijdperk nemen ze de lead en helpen ze organisaties overleven. Iedereen bij Digital Survival Company heeft daarom ook een ‘survivor mentality’. Dit betekent dat medewerkers een 24/7 mentaliteit hebben, net dat stapje extra zetten voor de klant en er voor elkaar zijn. Jessy: “Wij zoeken medewerkers die echt bij de ‘survivor family’ passen en gelukkig weet YoungOrange precies wat wij daarmee bedoelen.”

Snel personeel in een krappe arbeidsmarkt

Goed IT-personeel is in deze krappe arbeidsmarkt lastig te vinden. Ook Digital Survival Company liep tegen dit probleem aan. Jessy: “Sinds twee jaar hebben we een servicedesk binnen Digital Survival Company. Om de servicedesk op te zetten, hadden we snel collega’s nodig. Voordat we zelf het hele proces doorlopen hebben (van vacature uitzetten tot indiensttreding), zijn we een paar maanden verder. En die tijd hadden en hebben we niet. YoungOrange biedt ons de oplossing en levert nu al meer dan twee jaar nieuw talent voor onze servicedesk. Ze kennen ons en onze branche goed, weten wat wij zoeken en leveren snel gekwalificeerd personeel.”

Aanstormende talenten

YoungOrange zet in op het snel leveren van IT-personeel, maar biedt daarnaast ook een opleidingstraject, studiemogelijkheden en begeleiding via een Field Manager. Nieuwe talenten volgen bijvoorbeeld een traineeship waarbij ze meteen in de praktijk aan het werk gaan. Jessy: “Onze servicedesk is de perfecte startersplek waar je alle IT-processen kunt leren. De trainees van YoungOrange zijn leergierig, klantgericht en heel gemotiveerd. Na hun traineeship willen ze vaak ook overstappen naar een vaste baan bij ons. We hebben elkaar tijdens de inhuurperiode goed leren kennen en ze zijn vaak al een echte ‘survivor’ geworden. YoungOrange levert op deze manier medewerkers op korte termijn, maar uiteindelijk ook voor de lange termijn.”

Een unieke zakenrelatie

YoungOrange en Digital Survival Company bestaan beide inmiddels 5 jaar. Doordat ze tegelijk gestart zijn, liepen ze ook tegen dezelfde uitdagingen aan. Tijdens deze jaren hebben ze elkaar meegenomen in hun bedrijfsontwikkelingen, waardoor het partnership nog hechter is geworden. Jessy: “Onze  samenwerking verloopt flexibel. We hebben korte lijnen en zijn open over ontwikkelingen in het bedrijf. Hierdoor weten we allebei waar we aan toe zijn. Het is uniek om zakelijk zo’n goede relatie te hebben. Er zijn regelmatig evaluatiemomenten. Vorige week nam Jasper, manager operations van YoungOrange, bijvoorbeeld nog zijn hond mee naar ons kantoor. Daaruit blijkt wel dat ook zij zich bij ons thuis voelen.”

Geen zorgen over vacatures

Naast deze goede relatie biedt YoungOrange natuurlijk ook de garantie dat ze goed en tijdig IT-medewerkers leveren. Wij hoeven ons daardoor geen zorgen meer te maken over de invulling van onze vacatures. Ook als we ad hoc een functie moeten invullen, staan ze voor ons klaar”, aldus Jessy.

Missie

Onze missie is om het aanbod mensen binnen de IT-arbeidsmarkt de verbreden door kwalitatieve MBO+ Young Professionals af te leveren met ook de officiële IT- certificaten op zak en hen hiermee een vliegende start te bieden en mooie carrièremogelijkheden.

Tegelijkertijd strijden we voor opleidingsgelijkheid binnen de IT en voor een bredere waardering van het MBO en de IT-afgestudeerden.

Visie

De arbeidsmarkt verandert in hoog tempo, nog eens geholpen door digitalisering en alles IT. Alleen al door de snelle opkomst van cloud native is het IT-landschap zelf ook nog eens dusdanig veranderd dat de bedrijven en scholen het amper nog kunnen bijbenen. Er ontstaat bovendien een kennis-gap tussen MBO- en HBO-opgeleid IT-personeel; een steeds groter verschil  tussen strategische- en praktische IT- werkzaamheden, daar waar we dat helemaal niet willen hebben, namelijk in een steeds krappere arbeidsmarkt. We zien het als onze rol om dit gat te dichten.