De arbeidsmarkt is krapper dan ooit. Recent deelde het FD nog een artikel waarin omschreven werd dat er voor het eerst in de geschiedenis meer vacatures dan werkzoekenden zijn. Het is een thema dat speelt binnen het bedrijfsleven, overheidsinstanties en andere organisaties. Dit tekort is niet van vandaag op morgen ingevuld.
Naast kwantiteit staat ook kwaliteit onder druk: het juiste personeel is niet makkelijk te vinden. Tóch is het belangrijk om niet voor de eerste de beste te kiezen. Mocht dit, gezien de werkdruk of acute workload, geen optie zijn, overweeg dan voor een tijdelijke oplossing te gaan. Maar waar moet je op letten als je een professional op detacheringsbasis inzet? En wat mag je verwachten van de IT-specialist en de detacheerder? Komt-ie.
Scheid het kaf van het koren. Hoe verleidelijk het ook is om voor de eerst beschikbare te gaan: doe het niet. Want vaak klopt je onderbuikgevoel en geeft het aannemen van die niet voldoende gekwalificeerde professional meer uitdaging dan je op dit moment nodig hebt.
Goedkoop is duurkoop. En dat geldt ook voor het detacheren van personeel. Als iets te mooi klinkt om waar te zijn dan is het dat vaak ook.
Veel detacheerders werken met flexcontracten, maar YoungOrange is ABU-gecertificeerd. Dat betekent onder andere dat onze kandidaten een opzegtermijn van een maand hebben, waar andere bureaus soms een week of slechts een opzegtermijn van een paar dagen hanteren. Daarmee heb je als klant direct een probleem in je continuïteit. Houd daar rekening mee in je keuze.
Een IT-specialist kan nóg zo goed in zijn vak zijn, als hij niet beschikt over de juiste human skills, dan wordt het niets. Denk aan empathie, kunnen luisteren, communiceren en meer.
Er is een verband tussen omrekenfactor en detachering. Men vraagt vaak naar omrekenfactor en noemt dan bijvoorbeeld 3,2 als aantal. Belangrijk is om te kijken naar waar de werkgeversproblemen liggen. Hoe ver wil je gaan in je risicoafdekking? En wat heb je daar op financieel vlak voor over? Wij garanderen continuïteit in je bezetting, ook als het contract wordt opgezegd. Dit geeft rust op de werkvloer. We betalen onze mensen goed: ook bij ziekte wordt het loon keurig doorbetaald. Als je goed voor mensen zorgt worden opdrachten goed uitgevoerd. Dat geloven wij.
Meer weten of een prijsopgave aanvragen? Of wil je gewoon even sparren over de uitdagingen die je ervaart? Neem ook dan contact met ons op. We kijken uit naar je bericht.
Bron: FD
© YoungOrange. Alle rechten voorbehouden.